Facebook RSS Feed

Penyanyi lagu Doraemon



Rasanya takde sapa yang penah miss tengok atau tahu cerita Doraemon ni. Antara cerita yang digemari ramai; tak kira muda tua semua layan. Serius. Aku pun siap ada komik-komik dia lagi. Yang siap hafal lagu pun ada; yola lagu kiut miut gitu. Jadi, nak kongsi sikit la siapakah pemilik suara lagu Doraemon tu..





Satoko Yamano! Dia la yang nyanyikan lagu doraemon. Satoko Yamano yang lahir pada tahun 1963 dari Osaka, Jepun merupakan seorang penyanyi dan pelakon di sana. Wohoo! Dah tua meh dia ni.



Selain dari lagu Doraemon, Satoko juga terlibat dalam pelbagai cerita. Bawah ni gua kongsi sikit, cedok dari Wikipedia



Anime
Gegege no KitarĊ (1985 TV series)
Maple Town Stories (1986 TV series), Puriprin
New Maple Town Stories (1987 TV series), Sheila
Saint Seiya: Kamigami No Atsuki Tatakai (1988 film), Freyja
City Hunter 2 (1988 TV series), Kozue Makihara (eps 47-48)
Toppo Jijo (1988 TV series), Gina
Yume Miru Toppo Jijo (1988 TV series), Gina

Dubbing roles

Music
Pink, Pink, PINK - Dokincho! Nemurin
Cosmos Adventure - Ultraman Kids: 30 Million Light Years Looking for Mama
Twinkle Twinkle Wink ~Onegai Shooting Star~ - Ultraman Kids: 30 Million Light Years Looking for Mama
Fancy Girl - The Wonderful Wizard of Oz

0 orang tak ketahuan: